İçeriğe geç

Ayıplı Malı Nereye Şikayet Edeceğiz

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e, Alo 175 tüketici bilgilendirme hattı hakkında bilgi verdi.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı için uyuşmazlık değeri 104.000,00 TL (yüzdörtbin) Türk Lirası’nın altında olan tüketici uyuşmazlıklarında Bartın İl Tüketici Hakem Heyetimize başvuruda bulunulabilir.

Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat etmek satıcının sorumluluğundadır.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Tüketici mahkemesi masrafları kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Tüketici hakem heyeti en fazla kaç liraya kadar bakıyor?

2024 yılı için değeri 104.000 (yüz dört bin) Türk Lirasının altında olan tüketici uyuşmazlıkları için il veya ilçe tüketici uyuşmazlıkları çözüm kurullarına başvurulabilir.

Tüketici mahkemesine başvuru ücreti ne kadar?

Başvuru için herhangi bir ücret talep edilmiyor.

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Ayıp ihbarı kime yapılır?

Alıcı, ayıplı bir ürünle karşılaşırsa, kanunda düzenlenen seçimlik haklarını kullanabilmek için bu ayıplı durumu satıcıya bildirmelidir. Bu iletişime şikâyet denir. Öncelikle alıcının karşılaştığı ayıplı üründeki ayıplılığın mahiyetini bilmesi önemlidir.

Ürün şikayeti için nereye başvurulur?

– “İlgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna veya kaymakamlıklara şahsen başvuru”, – “İlgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna posta yoluyla başvuru”, – “e-Devlet Kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda ilgili tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluşuna başvuru”.

Bozuk ürünler için nereye başvurmalıyım?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Güneykent Escort